انتشار آلبوم رنگ‌های قدیمی

رنگ‌های قدیمی منتشر شد



انتشارات ماهور منتشر میکند:
رنگ‌های قدیمی با اجراهایی از استادان دوره‌ی قاجار و پهلوی اول روی صفحات گرامافون توسط انتشارات ماهور منتشر گردید. 


به گزارش سایت خانه موسیقی در توضیح این اثر آمده است:"جدای از نقش شوخ رِنگ‌ها در موسیقی مردمی نواحی مختلف ایران به عنوان گونه‌ی لازم برای رقص و پایکوبی و شادمانی در کارگان موسیقی دستگاهی نیز جایگاه قطعه‌ی موزون خاتمه با وزنی نسبتاً تند از آنِ رِنگ‌هاست. 

نام‌هایی چون شلخو، حربی، شهرآشوب و دلگشا رِنگ‌هایی در بستر موسیقی دستگاهی هستند که در انتهای روایت‌های اجرایی ردیف در برخی آوازها یا دستگاه‌ها از دیرباز جای گرفته‌اند.

 با بررسی ضبط‌ شده‌های موسیقی دستگاهی روی صفحات 78 دور از آغاز (1284ش) تا پایان دوره‌ی پهلوی اول به نمونه‌های قابل‌ توجهی از اجرای رِنگ‌ها بر می‌خوریم که اغلب نیز توسط نوازندگان مطرحی ساخته و اجرا شده‌اند.

 تغییر تدریجی رنگ‌های ساده و مختصر به رنگ‌های متنوع، پیچیده و مفصل و اجراهای تکنوازی به نواخته‌های ارکستری در خلال این دوره‌ی تاریخی از جمله‌ی تحولات ساختاری و محتوایی رنگ‌هاست که با شنیدن این آثار می‌توان به آن پی برد.

این مجموعه شامل دو لوح فشرده ‌است که یکی اختصاص به ضبط‌ شده‌های دوره‌ی قاجار (1284ش تا 1293ش) و دیگری به دوره‌ی پهلوی اول (1305ش تا 1316ش) دارد؛ ساخته‌هایی از استادانی بنام که گاه در هیچ منبع مکتوبی تا کنون اشاره‌ای به آن‌ها نرفته است."


در سایت مرجع موسیقی ملل آموزشگاه موسیقی مورد نظر خود را انتخاب کرده و از خدمات آموزشگاه موسیقی مورد نظر مانند تدریس تئوری موسیقی، آموزش سازشناسی، همچنین آموزش سازهای مختلف مانند آموزش تار، آموزش سه تار، آموزش کمانچه، آموزش دف، آموزش تنبک، آموزش عود، آموزش سنتور، آموزش گیتار، آموزش پیانو، آموزش کلارینت، آموزش ویلن، آموزش ویلنسل آموزش ساکسفون، تئوري موسيقي ايراني و تجزيه و تحليل رديف و سایر سازهای ایرانی و جهانی دیگر نیز بهره مند شوید.



, , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

نوشتن يک نظر

نام :*
رایانامه:
متن نظر:*
تصویر امنیتی:*